Frågor & Svar

Vad ingår för mig som hyresgäst på Com In Space Office.
  • Du som hyresgäst hos oss har rätt till vald kontorsplats i enskilt rum, med din kollega eller i ett gemensamt Co working rum. Utöver detta har du alltid tillgång till grupprum, lounge takterrass, kopieringsrum samt bemannad reception.

  • Vi erbjuder dig frukost och kaffe varje morgon från 9.00-9.30.

  • Personal i reception finns där för dig om du behöver hjälp med t.ex. post, möten, anordna fika, lunch eller kanske en AW på terrassen med grill och infravärme.

  • Du kommer ha tillgång till kopiatorn, bredband samt el och värme.

  • Du som hyresgäst har tillgång till parkering med laddstation precis utanför byggnaden.

Vad du kan köpa till är även:

  • Vill du kanske ha ditt rum fint och städat 2 ggr/månaden ? Då hjälper vi dig gärna med att städa, vattna blommor och se till att hålla det rent och fräscht.
  • Större konferensrum 8-12 personer samt hörsal för max 50 personer.
  • Ip adress för eget Wifi.
  • Övrig service även kontorsmaterial.
  • Skulle du vilja ha en privat parkering så går detta att lösa mot en avgift.
  • Du har möjlighet att köpa till kontorsmöbler.
  • Övrig service dvs blombud, lunch, fika, AW, dryck och mat.
  • Lager/Förråd på markplan i samma eller närliggande fastighet.

Hur hittar man till er ?

Vårt kontorshotell ligger belägen på Backa Strandgata 2, Hisings Backa.

Åker du kommunalt så är närmsta hållplats Stig Center/ Backadalsmotet.

Sedan hittar du oss i egen entré till höger om Prevex/Ramirent butikerna.


Vi är ett större företag, hur många får plats på erat kontor ?


Våra rum är mellan 9-20 kvm. Många väljer därför att hyra in sig på fler än ett rum för att på så sätt ha utrymme för fler på företaget tex vid möten osv.  Hör av er till oss så ska vi försöka lösa detta på bästa möjliga sätt.


När har jag access till kontoret ?

Du som hyresgäst har med hjälp av din tagg (som du får i samband med kontraktet) tillgång till kontoret dygnet runt, alla dagar. Receptionen är endast bemannad måndag-fredag 08.00-16.30.


Hur lång är bindningstiden?

Du kan som lägst skriva avtal med oss i ett halvår och sedan därefter har du 3 månaders uppsägningstid.


Hur gör jag för att boka in en visning ?

Skulle du vara intresserad av en visning innan du tar beslut så går det bra att maila oss på info@spaceoffice.se så ska vi se till att svara dig så fort vi har möjlighet.


Ingår det kontorsmöbler eller skall jag ta med eget till mitt rum?

Självfallet går det bra att hyra kontorsrummet helt eller delvis möblerat, då tillkommer en liten avgift. Skulle du ha med dig egna möbler så går detta också jättebra.


Får jag ta med min hund till kontoret?

Vi älskar hundar så självfallet får era hundar vara med på ert kontorsrum.


Hur ser parkerings möjligheterna ut?

Utanför kontoret så har vi tillgång till 15 parkeringsplatser. Skulle du vilja hyra en privat parkering så går detta jättebra att lösa. Då tillkommer det en liten avgift. Laddstation finns 2 stycken.


Hur mycket kostar det att hyra ett kontorsrum hos er ?

Våra rum är varierande på storlek och utformning vilket innebär att olika rum har olika pris. Hör gärna av er till oss vad ni har för önskemål samt hur många ni är så ska vi höra av oss mer specifikt med en offert på info@spaceoffice.se